Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

tiistai 2. helmikuuta 2021

Päivän Rukous, Helmikuun 2. päivä

 




Kiittäkää Herraa, sillä Hän on hyvä ja Hänen

armonsa pysyy iankaikkisesti.

Ps. 118, 1.


Herrani ja Jumalani, pyhä Isä, ole nyt ja iankaikkisesti

ylistetty siitä, että on tapahtunut, niinkuin Sinä tahdot,

ja että kaikki, mitä teet, on hyvää.


Riemuitkoon palvelijasi Sinussa, ei itsessään eikä muussa.

Sinä yksin olet tosi iloni, Sinä olet minun toivoni ja minun

kruununi, Sinä, Herra, olet riemuni ja kunniani. Mitä on 

palvelijallasi, jota hän ei olisi  Sinulta saanut, aivan ilman 

omaa ansiotansa ?


Kaikki, mitä olet antanut ja tehnyt, on omaasi. Kaikesta, mitä

taivaan alla on, ei minulla ole muuta lohduttajaa paitsi Sinä,

Herrani ja Jumalani. Sinä olet taivaallinen lääkäri, joka runtelet

ja parannat. 


Sinun armosi on totuuden opettaja, kurin neuvoja, sydämen valo,

murheen karkoittaja, pelon poistaja, hurskauden herättäjä. Mitä

minä olen ilman Sinua muuta kuin kuiva puu, kuivettunut, pois

heitettävä oksa !


Anna Herra, minulle armosi, etä se aina kävisi minun edelläni ja minua

seuraisi. Tehköön se minut lakkaamatta innokkaaksi hyviin töihin.

Ei ole ketään muuta, johon voisin täydellisesti luottaa tai jolta voisin 

hädässäni saada oikeaan aikaan apua, paitsi yksin Sinä, Jumalani. 


Sinä olet turvani ja lohduttajani, Sinä uskollisin auttajani kaikessa. Anna

armosi ohjata minua rauhan tietä siihen isänmaahan, jossa ikuinen

kirkkaus asuu.


Jeesuksen Kristuksen, Sinun Poikasi, kautta.


Amen.


( Tuomas Kempiläinen, 1380-1471 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti