Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

torstai 4. helmikuuta 2021

Päivän Rukous, Helmikuun 4. päivä

 




Ei mitä minä tahdon, vaan mitä Sinä.

Mark. 14, 36.


Rakkahin Herrani, tee minulle hyvin armosi tähden.

Sinun voimasi avulla kaikki viholliseni pian kaatuvat ja

kukistuvat. 


Yhdellä ainoalla sanalla ja silmänräpäyksessä he edestäsi pakenevat.

Mutta minun on pysyttävä pelossa, etten itseeni luottaisi. Tunteisiini

tai muihin etuihin en voi turvautua, vaan ainoastaan Sinun laupeuteesi,

armollinen Herra. Sinä olet minun turvani.


Ilman Sinua olen itselleni kuormaksi ja esteeksi, mutta Sinun yhteydessäsi

olen väkevä ja vapaa ja itsestäni varma. Armollinen Jumalani, seiso

puolellani ja varjele minua, etten antautuisi huikentelevaksi enkä loittonisi

Sinusta. Herra, joka olet korkein hyväni. Antaudu minulle, niin sielullani

on kyllin. Herra, minun autuuteni Jumala. Sinun turviisi pakenen.


Opeta minua tekemään tahtosi ja omastani kieltäytymään. Sillä tärkeintä

on, että aina voin sanoa : Isä, tapahtukoon Sinun tahtosi niin maan päällä

kuin taivaissa. Ei mikään ole sen terveellisempää sielulleni. Sinä, Herra,

olet minun opettajani ja kirjani. Ilman Sinua olen oppimaton ja kaikkeen

kelpaamaton. 


Tee minulle, minkä parhaaksi näet, sillä itseäni minä en tunne perinpohjin.

Ainoastaan Sinä tiedät, mikä minulle on hyödyllisintä. Jätän sentähden itseni

Sinun käsiisi, tee minulle rakkaan tahtosi mukaan.


Amen.


( Tuomas Kempiläinen, 1380-1471 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti