Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

lauantai 13. helmikuuta 2021

Päivän Rukous, Helmikuun 13. päivä

 


Hän, joka antaa siemenen kylväjälle ja leivän ruuaksi,

on antava teillekin ja enentävä kylvönne ja kasvattava

teidän vanhurskautenne hedelmät.

2. Kor.  9, 10.


Rakas Herra Jumala, osoita meille armosi ja pidä suojeleva

kätesi maan kasvun ylitse.


Anna sadetta ja aurinkoa, niin että vilja kypsyy ja tuleentuu

ja kaikki menestyy. Sinä tiedät, että me kaikkea tätä tarvitsemme.

Anna, rakas Isä, siunauksesi kaikelle työllemme ja varjele meitä 

terveinä ja voimakkaina. Opeta meitä aina kiitollisemmin syömään

leipämme ja sitä jakamaan muille.


Pidä laiskuus ja mässäily ja irstas elämä loitolla meidän tienoiltamme.

Kaikki riippuu Sinusta, sekä ruumiin ravinto, että sielun autuus. 


Anna iloa, anna onnea, anna rauhaa ja hyvää tahtoa. 


Rakas Herra Jumala,minä tiedän Sinun mieltyvän siihen, että minä 

palvelen Sinua kutsumuksessani.  Sinulla itselläsi, rakas Jumala, on

koko maailman ravitseminen huolenasi. Sinä et säästä itseäsi, vaan

Sinä teet työtä tähän saakka. Minun kunniani on, että Sinä annat 

minun jakaa työtä Sinun kanssasi. 


Sinun sanaasi turvaten minä nyt menen tehtäviini. tänään ja niin kauan,

kuin Sinä voit käyttää minua, minä tahdon mielelläni tehdä työtä kaikin

voimin. Siunaa minun jokapäiväinen leipäni. Huolehdi minusta, Isä, ja

anna työni menestyä. Siunaa meidän kotimme ja talomme. Ohjaa Pyhällä

Hengelläsi puheemme ja kaikki, mitä me teemme.


Anna, rakas Jumala, enkeleillesi meistä käskysi.


Amen.


( Martti Luther, 1483-1546 )


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti