Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

torstai 9. marraskuuta 2023

Päivän Rukous,, Marraskuun 9. päivä

 


Herra, käännä sinä meihin kasvojesi valkeus!


Ps. 4, 7. 


Tule Luoja, Pyhä Henki, valistamaan Sinun uskollisiasi.

Täytä armollasi niiden sydämet, jotka Sinä olet luonut.

Sinä olet lohduttaja ja Herran lahjojen jakaja.


Sinä olet Pyhä Tuli, rakkauden lähde ja henkemme virvoitus. 

Voimasi sanalla Sinä täytät meidän mielemme. Karkoita vihol-

lisemme luotamme, rakenna meille rauha, että me Sinun joh-

datettavinasi välttäisimme kaikki vaarat. Oi Pyhä Henki, sytytä

valosi ja rakkautesi meidän sydämiimme joka päivä ja lakkaa-

matta, että me Isän tuntisimme ja Sinun opastuksellasi Pojan

yhteyteen tulisimme ja häneen hartaasti uskoisimme.


Kirkasta meitä iankaikkisen valkeutesi voimalla ja ota meidän sydä-

memme majasta pois kaikki pimeys. Estä moninaiset pahat ajatukset

ja sammuta se tuli, joka meissä herättää kiusauksia. Lähetä Sinun

valkeutesi ja totuutesi paistamaan maan päällä. 


Lähetä valosi minun elämän pimeyteen. Minä olen tyhjä ja karkea maa

siihen asti, että Sinä minua täytät ja lämmität. Vala Sinun taivaallinen

armosi minun sydämeeni. Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen olkoon

kiitos loputtomasti.


Jumalan Poika, Herra Jeesus Kristus, meille antakoon kaikki

luvatut armolahjat.


Amen.


( Mikael Agricola, 1510-1557 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti