Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

torstai 30. marraskuuta 2023

Päivän Rukous,, Marraskuun 30. päivä

 




Jeesus, mestari, armahda meitä !


Luuk. 17, 13.



Herra Jeesus, salli minun langeta Sinun eteesi tunnustamaan tilani.

Anna Sinun Henkesi minua valmistaa puhumaan Sinulle sydämeni

pohjasta ja vilpittömästi.


Sinun suuren nimesi kunniaksi minun on tunnustaminen, että Sinun

väkevä kätesi saavutti minut, syntisen ihmisen. Mutta en minä, rakas

Jeesus, vieläkään Sinua rakasta koko sydämestäni. Minä kyllä tiedän,

että Sinä, paras paimeneni, valvot sieluani, vaikka minä olen usein

eksynyt Sinusta ja laumastasi ja olen itseni löytänyt ylen laihalla 

laitumella. 


Sinä olet minua kohtaan osoittanut armoasi ja uskollisuuttasi, vaikka

minä olen ollut Sinun edessäsi häilyväinen, hidas ja kylmä. Kuitenkin

minä rukoilen moniin puutteihini Sinun armoasi. Minä rukoilen, että

Sinä tekisit minut yksinkertaiseksi ja hengessäni köyhäksi. Minä kerjään

Sinulta uutta voimaa vangitakseni syntini. Niin usein minä tälle vangilleni

suon vapauden ja silloin minä syöksen itseni omatekoiseen hätään. 


Siitä minä opin, Vapahtajani, kuinka petollinen sydämeni on. Kunpa minä 

tulisin vahingostani viisaaksi. Tälläinen minä olen tälläkin hetkellä Sinun

edessäsi. Minä pyydän, Herra Jeesus, olla kokonansa Sinun omasi. Auta 

minua, voimatonta raukkaa, joka niin paljon harhailen. Köyhänä ja 

vaivaisena minä tahdon olla Sinun omasi. 


Jeesus, anna minulle koittaa se päivä, jolloin minä syntini turmeluksen voitan.

Auta minua Pyhän Henkesi johtamana valvomaan ja rukoilemaan.


Jeesus, Sinun veresi turvin minä Sinussa riipun kiinni.


Amen.


( Abraham Achrenius, 1706-1769 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti