Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

tiistai 7. marraskuuta 2023

Päivän Rukous,, Marraskuun 7. päivä

 


Anokaa, niin teille annetaan. Etsikää, niin te löydätte.

Kolkuttakaa, niin teille avataan. Sillä jokainen anova

saa, ja etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan.

Matt. 6, 7-8.


Herra Jumala, etkö Sinä ole minun Jumalani ja Isäni ?

Enkö minä ole Sinun lapsesi ?   Kenen tykö minä menisin

esittämään sitä, mikä painaa sydäntäni, jollen Sinun tykösi,

minun Isäni ?


Koska Sinä yksin olet minun Jumalani, niin Sinun on auttaminen

minua. Minun sydämeni heittää Sinun eteesi Sinun omat sanasi :

Huuda minua avuksesi hädässä, niin minä tahdon auttaa sinua. 


Minä en laske Sinua luotani vähemmällä, kuin että Sinä siunaat minua. 

Minä en lakkaa huutamasta Sinun tykösi, siksi kunnes Sinä autat minua. 


Minä huokailen Sinun armosi oven edessä ja sitä kolkutan, kunnes Sinä

avaat. Minä tiedän, että tälläinen rohkeus on Sinulle mieluinen, kun sen

herättää vilpitön usko. Minä kiitän Sinua siitä, että me saamme Sinulta

odottaa kaikkea hyvää. Sinä olet minun Herrani ja minä olen Sinun 

omasi, kuka voi minut temmata Sinulta ?


Sinä olet minun paimeneni ja minä olen Sinun lampaasi, kuka voi minut

ryöstää Sinun kädestäsi ja repiä minut Sinun sydämeltäsi ?

Jos tuonela voi niellä Sinut, minun Herrani, niin nielee se minutkin, mutta

muutoin ei. Herra, asu minussa ja hallitse minua yksinvaltiaani kuninkaana.


Tässä minä tarjoan Sinulle sydämeni asunnoksesi. Pysy siellä. Käske siellä.

Ota siellä kaikki haltuusi. Silloin minä olen Sinun, enkä mitään pelkää.


Amen.


( Kristian Seriver, 1629-1693 )


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti