Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

keskiviikko 15. marraskuuta 2023

Päivän Rukous,, Marraskuun 15. päivä

 


Yksi on teidän opettajanne, ja te olette kaikki veljiä.


Matt. 23, 8.


Isä meidän, joka olet taivaassa, anna minun alati muistaa, kun minä

Sinua puhuttelen, että minulla on paljon veljiä ja sisaria, jotka vielä

eivät tunne Sinua, niinkuin Sinun Pyhä Henkesi on armosta opettanut

minut tuntemaan Sinut.


Rakas Isäni, minä rukoilen kaikkien näiden puolesta. Sinun edessäsi

minä muistan kaikkia niitä monia lampaitasi, joita ei vielä ole koottu

lammashuoneeseesi, mutta joita sinne vedetään. Sinun Poikasi Jeesus

Kristus on lunastanut heidät kaikki, mutta he eivät tunne häntä. Sinä,

Isä, olet heitä rakastanut ennen maailman perustamista, ja kuitenkaan

he eivät tunne Isänsä kasvoja. 


Herrani ja Jumalani, minä rukoilen kaikkien niiden puolesta, jotka vielä

eivät tunne Sinua Isänänsä. Minä rukoilen kaikkien niiden puolesta, joita

valtameret meistä erottavat. Minä rukoilen kaikkien puolesta, jotka avuk-

sensa huutavat Herran Jeesuksen nimeä, missä ikinä auringon alla eläne-

vätkin. 


Mutta auta minua, Isäni, että kun minä olen rukoillut, minä toimisin,

niinkuin olen rukoillut. Anna minulle apusi, että minä aina eläisin ja toimisin 

veljen tavoin. Varjele minua katsomasta yhteenkään veljeeni tai sisareeni

halveksien tai vastenmielisesti. Auta minua palvelemaan häntä, joka tar-

vitsee minun apuani.


Anna apusi, että minä hoivaan sairasta, lohdutan masentunutta, teen hyvää

ympäristölleni, uhraudun Sinun kärsivän kansasi hyväksi, missä vain minä

tapaan jonkun sen jäsenen.


Tee minustakin veli kaikille Herran Jeesuksen veljille ja sisarille.


Amen.


( Charles Haddon Spurgeon, 1834-1892 )


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti