Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

torstai 16. marraskuuta 2023

Päivän Rukous,, Marraskuun 16. päivä

 



Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iänkaikkisesti.


Hebr. 13, 8.


Jeesus, minun Vapahtajani, Sinun nimessäsi tahdon aloittaa myös

tämän kirkkovuoden, joka tänään on uusi seurakunnallesi ja jona

Sinä, täynnä armoa ja totuutta, vielä vaikutat maan päällä. Elänkö

minä tämän alkaneen vuoden loppuun, vai onko joku sen päivistä

oleva minulle viimeinen, siitä minä en murehdi. Sen minä jätän

Sinun asiaksesi.


Kun vain jokainen uusi päiväni, jonka minulle lahjoitat, tulee Sinun 

pyhässä nimessäsi, niin minä tyydyn Sinun johtoosi ja olen aina varma

Sinun rakkaasta läsnäolostasi. tule Jeesus, ja ole läsnä kaikissa kiusauk-

sissani ja huolissani, taisteluissani ja kohtaloissani, silloin tiedän, että

kaikki minulle päättyy hyvin. 


Ja anna minun olla siellä, missä Sinä olet, pyhien ja autuaitten seurassa,

valon ja rauhan iankaikkisessa valtakunnassa, jossa kaikki polvet notkis-

tuvat Sinun nimeesi ja kaikki kielet tunnustavat, että Sinä olet Herra,

Isä Jumalan kunniaksi. Sinun omanasi minä tahdon olla.


Tule minun tyköni ja vahvista minun heikkoa sydäntäni. Tue minua 

elämäni taistelussa Henkesi voimalla. Sinun nimessäsi, Herra Jeesus,

minä kuljen eteenpäin elämäni tiellä. Sinun nimessäsi minä Sinulta

rukoilen rohkeutta ja uskallusta Sinun Pyhän Henkesi lahjana.


Tue minua, Herra, minun Vapahtajani, tänä päivänä ja iankaikkisesti.


Amen.


( Johan Olof Wallin, 1779-1839 )





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti