Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

sunnuntai 12. marraskuuta 2023

Päivän Rukous,, Marraskuun 12. päivä

 


Kaikessa me osoittaudumme  Jumalan palvelijoiksi :

murheellisina, mutta aina iloisina, köyhinä, mutta 

kuitenkin monia rikkaiksi tekevinä, mitään omistamatta,

mutta kuitenkin omistaen kaiken.


2 Kor. 6, 4, 10.


Herra Jumala, mikä ihmeellinen Jumala minulla onkaan Sinussa.

Pimeydessä minä olen hyvässä turvassa. Murheessa minä saan

riemuita. Sisäisessä köyhyydessäni minä en näänny, sillä Sinun 

kätesi minua johtaa.


Sinun kättäsi ei kukaan voi vastustaa. Jollei minulla olisi se Jumala,

mikä minulla Sinussa on, niin olisin jo aikoja sitten hävinnyt ja minä

lankeaisin minä hetkenä tahansa. Sinun käsissäsi, minun Jumalani,

on asiani turvattu. Jollen huomaa armon aurinkoa, vaan olen kuin

vainion kuihtunut kasvi, niin aurinko kuitenkin pysyy järkähtämättö-

mästi paikaillaan.


Asiani minä tahdon jättää Sinun käteesi, minun Jumalani. En tahdo

jäädä katselemaan itseäni, vaan enemmän kuin itseeni minä katson Sinun

armosi aurinkoa kohti. Kun näin teen, ei elämäni ole pimeää. Minä kiitän

Sinua siitä, että minun elämäni ei ole tyyntä. Taistelua ja työtä, tuskaa ja

hätää Sinä minulle annat. Mutta Sinä kiihotat minussa myös liikuntoa ja

intoa, kiirettä ja voiton varmuutta. En minä hätäile.


Sinun Poikasi Jeesus Kristus on minulle avannut tien Sinun rakkautesi

yhteyteen. Hän myös istuu Sinun oikealla kädelläsi ja rukoilee minun

edestäni. Hän rukoilee ja rukoilee jälleen, että minä saisin iloa ja uskal-

lusta ja voimaa. Hänen syliinsä minä syöksen. Hän minusta pitää lujasti

kiinni.


Minä tulen uskalluksella Sinun armonistuimesi eteen, 

rakas taivaallinen Isä.


Amen.


( Lauri Stenbäck, 1811-1870)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti