Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

maanantai 27. marraskuuta 2023

Päivän Rukous,, Marraskuun 27. päivä






Minun lähtöni aika on jo tullut.


2 Tim. 4, 6. 


Jumala, Pyhä Henki, Sinä ensiksi kasteessa olet tehnyt ruumiini

ja sieluni asunnoksesi ja näin kalliin sakramentin kautta vihkinyt 

minut Sinun temppeliksesi. 


Levitä suojeluksesi minun ylitseni silloin, kun ei yksikään ihminen

maailmassa enää voi minulle ojentaa kättänsä, että minä Sinun 

siipiesi suojassa saan jumalallisen lohdutuksen viimeisessä tuskassani.

Jos minä suurena syntisenä, ajatusteni edeltäpäin liitäessä iankaikki-

suuteen, alan kauhistua ja tunnen tuskaa, tai jos paha vihollinen käyttää

tilaisuutta tehdäksensä minulle oven iäisyyteen ahtaaksi ja vaaralliseksi,

niin tyynnytä Sinä, Pyhä Henki, joka Jumalan äärettömiä rikkauksia

käytät, minun levottomuuteni ja anna myskyn pian asettua.


Hoida temppeliäsi, sytytä siihen taivaasta valosi ja tulesi. Vuodata Jumalan

iankaikkinen rakkaus minun sydämeeni ja sinetöi Jumalan kaikki kalliit

armolupaukset minun sieluni perittäviksi. 


Niin viihdytän minä nyt sieluani hiljaisuudessa ja odotan, Jumalani, Sinun

autuuttasi. Sinä et ole hylkäävä minua. Armossasi Sinä lähestyit minua.

Minä olen Sinun lapsesi. Minä tahdon sydämestäni rakastaa Sinua,

taivaallinen Isäni.


Kuule minua Kristuksen ansion tähden.


Amen. 


( Johan Filip Fresenius, 1705-1761 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti