Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

keskiviikko 29. marraskuuta 2023

Päivän Rukous,, Marraskuun 29. päivä




Enkö minä sanonut sinulle, jos uskoisit, niin sinä

näkisit Jumalan kirkkauden.


Joh. 11, 10.


Herra Jumala, minun Isäni, Sinun tiesi eroavat äärettömästi

siitä, mitä minä ajattelen. Useimmiten Sinä annat minun tuntea

Sinun tiesi siitä, että kaikki käy toisin, kuin mitä minä aluksi luulin.


Tuskin mikään on Sinulta tullut minun elämääni sellaisena, kuin minä

sitä odotin. Mutta kun olen ollut menettämäisilläni rohkeuteni ja kun 

halusin melkein heittää luotani uskoni Sinuun, niin silloin Sinä, Jumalani,

minulle lahjoitit aina jotakin, ja juuri sen verran, kuin minä tarvitsin.


Sinä olet aina uudelleen virittänyt toivoani. Sinä olet elvyttänyt heikkenevän

uskoni. Sinä olet tullut minulle avuksi, kun minä Sinua kipeimmin tarvitsin.

Sinä, minun Isäni, olet tehnyt minut viisaaksi. Sinä olet minua viihdyttänyt.

Nyt minä en tahdo määrätä aikoja ja hetkiä Sinun avullesi. Sinä olet minut

vakuuttanut siitä, että Sinä, Jumalani, tiedät parhaimmin, milloin ja kuinka

Sinä minusta huolehdit. 


Minä tiedän, etteivät koskaan joudu häpeään ne, jotka panevat luottamuksensa

Sinuun. Sinun sydämesi, Jumalani, on aina suurempi kuin minun sydämeni.

Sinä annat minun kokea usein jo täällä maan päällä, miten hyvä on turvata 

Sinuun.  Rakkaudessasi Sinä valmistat minun kärsimykselleni lievitystä ja

lohtua. Usein se on yllättävänä saavuttanut minut hetkenä, jona vähiten

sitä ajattelin.


Anna minulle se rohkeus, minkä tuottaa usko Sinuun.

Anna minulle se rauha, jonka annat uskoville.

Anna minulle voimaa Sinun voimastasi.


Amen.


( Aleksander Vinet, 1797-1847 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti