Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

tiistai 14. marraskuuta 2023

Päivän Rukous,, Marraskuun 14. päivä

 


Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja 

raskautetut, niin minä annan teille levon.


Matt. 11, 28.


Kaikkein armollisin Jumalani, varjele minua milloinkaan 

pitämästä itseäni arvollisena vastaanottamaan Sinut. 

Sellaiseksi ei koskaan tule yksikään ihminen. Rakas Herra,

tee vihdoinkin loppu niistä epäuskoisista ja kieroista kuvit-

teluista, joita minulla on itsestäni.


Minä olen arvoton syntinen, aivan kykenemätön auttamaan itseäni.

Niin kiero on minun mieleni, etten minä edes ikävöi Sinun armosi

rikkauksia, jollet Sinä herätä minun sydämessäni janoa saada Sinulta

virvoitusta. Kun minä tulen Sinun tykösi, niin minä vetoan yksinomaan

siihen, että Sinä olet käskenyt minun tulla. Sinä olet uskollinen ikuisiksi

ajoiksi.


Rakas Herra Jeesus Kristus !

Sinä olet asettanut pyhän ehtoollisesi sitä varten, että kaikki isoavat ja

janoavat sielut saisivat ravintoa ja lohdutusta. Juuri tätä minä tarvitsen.

Mutta, minun Herrani, minä olen niin veltto etsimään Sinua. Minun

sydämeni on niin kylmä, ettei se voi tuntea todellista ikävää saada Sinua

omistaa. Minä tahtoisin, että sydämeni olisi minussa palava, mutta minä 

pelkään, että miltei jokainen kipinä siellä on sammunut.


Rakas, armollinen Jumala, katso ja tarkkaa, eikö sydämeni pohjalla kuitenkin 

vielä olisi jotakin vähäistä hiillosta. Ota huostaasi tuo pieni jäännös, kun minä

rakkaan Poikasi käskystä menen ehtoolliselle saadakseni siunausta ja apua.


Amen.


( Martti Luther, 1483-1546 )


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti