Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

torstai 2. marraskuuta 2023

Päivän Rukous,, Marraskuun 2. päivä

 


Minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa.


Gal. 2, 20.


Herra Jumala, älä anna minkään olla esteenä, että minä Sinulta

saan hengellisen elämän. Auta minua ottamaan vastaan Sinun

Poikasi Kristus, joka on elämä, että minäkin alkaisin elää ja tehdä

elämän töitä.


Älköön synnin tunto tai synnin viha minulle tulko esteeksi omistaa

Kristus. Älköön pyhyys tai pahuus tai mikä muu tahansa pitäkö Kristusta 

poissa minun elämässäni. Herra Jumala, opeta minua sekä pyhänä että

pahana sekä suruttomana että heränneenä, sekä katuvaisena että katu-

mattomana katsomaan kaikkivoipaan Kristukseen. Aseta minut Kristuksen

eteen, luokse ja viereen, kunnes tunnen, että hänestä lähtee minun elämä.


En minä tahdo omista tunteistani päättää, että minä olen Kristuksen saanut.

Vaan vaikuta Sinä, Herra Jumala, Pyhän Henkesi liikutuksia minussa. Ne

ovat Sinun kädenantojasi, joilla Sinä sieluni valmistat Kristukselle. Sinun 

Poikaasi Kristukseen minä syntisenä tahdon tuntemisessa ja tuntematto-

muudessa uskaltaa. Anna minun löytää elämä Kristuksessa. Opeta minua

syntisenä ja kirottuna, pyhänä ja pahana armoa anomaan ja nälkimään.


Minä tahdon ilman mitään töitä uskoa Sinuun, joka jumalattomat teet

vanhurskaaksi. Säilytä minussa luonnollinen ja yksinkertainen taito

langeta Sinun eteesi, elämän Herra. Minä tulen Sinun eteesi sellaisena,

kuin minä olen. Minä tahdon uskoa Sinuun, niinkuin Sinun sanasi neuvoo.


Minä kiitän, että Sinun Poikasi Kristus on tullut auttajiksi pilatuille, perin

pilatuille Aatamin lapsille.


Amen.


( Paavo Ruotsalainen, 1777-1852 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti