Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

torstai 7. heinäkuuta 2022

Päivän Rukous,, Heinäkuun 7. päivä

 


Puhu, Herra, palvelijasi kuulee !

1. Sam. 3, 10.



Oi Jumala, joka olet iankaikkinen totuus, yhdistä
minut itseesi iankaikkisessa rakkaudessa !

Sinussa on kaikki, mitä haluan ja ikävöin. Vaietkoot
kaikki opettajat, ääneti olkoon koko luomakunta
kasvojesi edessä. Sinä yksin puhut minulle. Puhu Sinä,
Herrani ja Jumalani, etten minä kuolisi enkä jäisi 
hedelmättömäksi, jos minua vain ulkonaisesti muistetaan,
mutta en sisällisesti syty.

Älä salli minulle tuomioksi koitua sen Sanan, jonka olen
kuullut, mutta jota en ole tehnyt, jonka olen tuntenut,
mutta jota en ole pitänyt. Älä käännä pois kasvojasi mi-
nusta, älä viivyttele armollista lähestymistäsi, älä ota
pois lohdutustasi, ettei sieluni kovenisi niinkuin kuiva,
karkea maa.

Herra, opeta minua tekemään tahtosi. Opeta minua
soveliaasti ja nöyrästi edessäsi vaeltamaan. Sinä olet
viisauteni, Sinä tunnet minut todella, Sinä tunsit minut,
jo ennen syntymistäni tähän maailmaan. 

Muista, Herra, laupeuttasi ja täytä sydämeni armollasi,
Sinä, joka et jätä käsialojasi kesken ja tyhjäksi. Puhu
siis, Herra, niin palvelijasi kuulee, sillä Sinulla on
iankaikkisen elämän sanat. 

Puhu minun sieluni lohdutukseksi, koko elämäni paran-
nukseksi, mutta itsellesi iankaikkiseksi kunniaksi ja
ylistykseksi.

Amen.


( Tuomas Kempiläinen, 1380-1471 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti