Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

torstai 14. heinäkuuta 2022

Päivän Rukous,, Heinäkuun 14. päivä

 


Muistakaa ja katsokaa, kuinka Herra on Hyvä !

Ps. 34, 9.



Kiitos olkoon Sinulle, rakas Herra Jeesus, ian-
kaikkinen Paimen, kun olet nähnyt hyväksi meitä
kurjia muukalaisia virvoittaa kalliilla ruumiillasi
ja verelläsi. 

Vieläpä olet oman suusi puheella kutsunut meidät
osallisiksi näistä salatuista armolahjoistasi sano-
essasi ; Tulkaa minun tyköni te kaikki, jotka työtä
teette ja olette raskautettuja, niin minä annan 
teille levon.

Luottaen suureeen laupeuteesi, Herrani, minä lähestyn
Sinua niinkuin sairas lääkäriä, niinkuin nälkäinen
ja janoinen elämän lähdettä, niinkuin kurja raukka
taivaan kuningasta, niinkuin palvelija herraansa, niinkuin
luotu Luojaansa, niinkuin lohduton armasta lohdutta-
jaansa.

Katso, Sinä olet pyhistä pyhin, mutta minä olen syntisistä
saastaisin. Sinä kumarrut puoleeni, vaikka minä en ole
mahdollinen vastaanottamaan Sinua. Katso, minä tulen
Sinun tykösi, Herra, Sinun armopöytäsi ääreen saadakseni
iloiten nauttia ateriaasi, jonka armossasi olet minulle
valmistanut.

Minulla ei ole auttajaa eikä pelastajaa paitsi Sinä, Jumalani
ja Vapahtajani. Sinun haltuusi uskon itseni ja kaikki omaiseni. 
Varjele minua ja kuljeta iankaikkiseen elämääsi. Ota minut
vastaan nimesi kunniaksi.

Amen.


( Tuomas Kempiläinen, 1380-1471 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti