Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

sunnuntai 3. heinäkuuta 2022

Päivän Rukous,, Heinäkuun 3. päivä

 


Ei Kukaan voi sanoa : Jeesus olkoon Herra, paitsi
Pyhässä Hengessä.

1. Kor. 12, 3.



Herra Jumala, rakas Isä, minä rukoilen Sinua :
Tee minussa todelliseksi salattu elämä Sinun 
kanssasi Kristuksen kautta. Sinun elämäsi on
salattu minulle itsellenikin. Kuitenkin minä
tunnen sen ilmauksia sydämeni lohdutuksessa ja
rauhassa.

Ne ovat Sinun lahjojasi. Minä tahdon elää Sinun
rakkaudessasi, joka minut kiinnittää Sinuun ja
minun Vapahtajaani. Minä tiedän, että uskon ja
rakkauden salatun elämän minussa herättää yksin
Sinun Pyhä Henkesi. Sinä olet luvannut antaa Henkesi
lahjan niille, jotka sitä rukoilevat.

Rakas Isä, minä rukoilen hartaasti, valmista minun 
sydämeni temppeliksi Sinun Hengellesi. Herätä Sanasi
voimalla minut tuntemaan syntitaakkani. Valista minua
armostasi, jonka Sinä Jeesuksessa Kristuksessa minulle
tarjoat. Herätä minussa usko tullakseni osalliseksi
tästä armosta.

Hävitä minussa synnin ylivalta. Auta minua, että voin
Jeesuksen tunnustaa Vapahtajakseni ja Herrakseni,
silloin Sinä luot minuun salatun elämän omassa yhtey-
dessäsi Jeesuksen kautta. Minä kiitän Sinua, Jumalani,
uskon ja rakkauden elämästä, jonka minä olen saanut.

Sinun Pyhä Henkesi on minut synnyttänyt uudesti. Nyt
minä elän Sinun armostasi. En enää minä elä, vaan
Kristus elää minussa.

Ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan
uskossa. Hän on rakastanut minua ja antanut itsensä
alttiiksi minun edestäni.

Amen.


( Frans Mikael Franzen, 1772-1847 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti