Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

tiistai 12. heinäkuuta 2022

Päivän Rukous,, Heinäkuun 12. päivä



Joka ei rakasta veljeänsä, jonka hän on nähnyt, se ei

voi rakastaa Jumalaa, jota hän ei ole nähnyt.

1. Joh. 4,20.



Rakas taivaallinen Isä, minä viheliäinen ihminen,
pelkään, että Sinä kyllästyt minuun. Minä lankean
toiseen syntiin toisensa jälkeen. Minä joudun ehti-
mään vikapääksi ajatuksissani tai sanoissani tahi
teoissani.

Paha vihollinen vaanii minua saastuttaakseen minun
ajatuksiani. Paha maailma vakoilee kaikkea, mitä
minä teen, ajaaksensa minut jumalattomuuteen. Minun
omat syntiset haluni eivät liioin ole toimettomia. 

Armollinen Jumala, ole minulle armollinen. Pysy minun 
ystävällisenä, hyvänä, suosiollisena Jumalanani. Ole
minun apunani ja anna minulle puhdas sydän. Auta
minua elämään Sinun kunniaksesi. 

Erityisesti minä rukoilen Sinua, rakas taivaallinen Isäni:
Sytytä minussa sydämellinen rakkaus, niin että minä pidän
kaikkia ihmisiä todellisina veljiäni ja sisarinani. Auta 
minua Sinua rukoilemaan jokaisen heidän puolestaan,
niinkuin toinen lapsi puhuu isällensä toisen asiassa.

Anna kaikille muillekin sellainen rakkaus, ettei kukaan
meidän keskuudessamme etsi ainoastaan omaa parastaan.
Auta meitä rakastamaan toisiamme todellisina ja hurskaina
Jumalan lapsina ja siten yksimielisesti sanomaan Sinua ei
ainoastaan minun Isäkseni, vaan meidän Isäksemme, joka
olet taivaassa.

Rakas Jumala, opeta minua katsomaan veljen katseella
jokaisen ihmisen kasvoihin.

Amen.


( Martti Luther, 1483-1546 )


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti