Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

maanantai 11. heinäkuuta 2022

Päivän Rukous,, Heinäkuun 11. päivä

 


Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri.
Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Joka pysyy minussa
ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää. Sillä ilman 
minua te ette voi mitään tehdä.

Joh. 15, 1, 4-5.



Jumalani, Sinä et lue minulle synniksi niitä pahoja
ajatuksia, himoja ja haluja, jotka turmeltunut
sydämeni vastoin tahtoani tuo mieleeni.

Ja vaikka uskoni, rakkauteni ja kaikki Hengen hedelmät
näyttävät minussa tuhoutuvan, niin että minä olen
kuin kuivettunut, hedelmätön ja lehdetön oksa, niin
sittenkin edistyy hengellinen elämäni Sinun armollisen
kasvatuksesi ja hoitosi kautta, minun Jumalani.

Oman viheliäisyyteni tunto minua painaa yhä hartaammin
etsimään armoa. Sinä nostat, Herra, minut minun alhai-
suudestani rakkautesi yhteyteen. Sinä saatat minut kukois-
tamaan ja hedelmää kantamaan. 

Jumalani, Sinun antamasi lupaus on minunkin elämässäni
täyttyvä, olkoonpa, että se tapahtuu hitaasti ja sellaisia
teitä, joita minä en ole itse osannut edeltäpäin aavistaa.
Sinun rakkautesi on vähitellen yhä runsaammin täyttävä
sieluni ja hedelmöittävä elämäni.

Kuinka minä voisin kyllin kiittää taivaallisen viinitarhurin 
suurta kärsivällisyyttä. Oksaksi Sinä, Jumalani, olet 
minutkin pyhässä kasteessa totiseen viinipuuhun istuttanut. 

Sellaisena Sinä olet minua kärsinyt ja armahtanut etkä
ole karsinut pois. Armahda vieläkin.

Sinä Herra, voit täyttää minut vanhurskauden hedelmillä.
Siitä Sinä saat kunnian.

Amen.


( Karl Heinrich von Bogatzky, 1690-1774 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti