Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

keskiviikko 27. heinäkuuta 2022

Päivän Rukous,, Heinäkuun 27. päivä

 



Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle : ja
kuinka tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt.

Luuk. 12, 49.



Oi Herra Jumala, anna pyhä lippu minun käteeni. 

Minä tahdon astua kuin profeetta ihmisten eteen ja rukoilla
ja kehoittaa heitä kohottamaan sisäiset katseensa, jolleivat
ne jo ole pimentyneet, ylös kohti taivaallista yhteistä isän-
maata matalasta maan mullasta, kurjista arkihuolistaan,
tehottomista riemuistaan, maallisista pyyteistään ja vihe-
liäisestä arkielämästään.

Ja sitten kun olen julistanut ihmisille sieluni kaipauksen, sen
näyt ja sen aavistukset, tahdon langeta Sinun jalkojesi 
juureen ja antaa henkeni Sinun huomaasi, oi Herra. Silloin 
hämärät aavistukset kirkastuvat ja korkea, taivaallinen
rauha on tuleva täydelliseksi. 

Oi Jumala, säilytä minun sydämeni puhtaana tämän maa-
ilman pahuudesta. Sinä olet itse sanonut : särjettyä ruokoa
en muserra ja riutuvaista kynttilänsydäntä en sammuta.

Ota minun sydämeni ja paina se omaasi vasten, että sen
lävitse virtaisi oikea ja pyhä tuli, ylimaailmallinen rauha.

Ja Sinä, minun Vapahtajani, minun toivoni, minun kai-
paukseni ja minun autuuteni, tule ja laskeudu suuren Isän
jalkoihin ja rukoile minun puolestani.

Amen.


( Lauri Stenbäck, 1811-1870 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti