Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

keskiviikko 20. heinäkuuta 2022

Päivän Rukous,, Heinäkuun 20. päivä

 


Teidän ei pidä enää elää tätä lihassa vielä elettävää aikaa
ihmisten himojen mukaan, vaan Jumalan tahdon mukaan.

Piet. 4, 2.


Jumala, minun rakas Isäni, ilolla ja kiitoksella
tulen Sinun kasvojesi eteen. Minulla on ilo, kun
Sinä vielä suot minun elää. Elämäni aikana Sinä
annat minulle monenlaista hyvyyttä.

Herra, minä olen ylen halpa siihen laupeuteen, jota

minulle osoitat. Kyllä minä olen usein tehnyt lupauksia
Sinua, elämäni Herra ja Isä, rakastaa enemmän ja olla
Sinulle kuuliainen. Minä olen luvannut tulla jumalisem-
maksi ja toimeliaammaksi.

Mutta ei siitä ole vielä mitään tullut. Sinä, Isäni, et

kuitenkaan ole lakannut minulle hyvää tekemästä, 
vaikka minä olen ollut vilpillinen lapsi. Sinä et ole väsynyt 
hyvyydelläsi vetämästä minua puoleesi. Mutta nyt on jo 
aika minun antaa Sinun hyvyytesi voittaa.                                                                       
Vedä minua kääntymykseen.


Auta minua, että kaikin voimin toimittaisin sen, mikä tähän
asti on tullut laiminlyödyksi. Sitä varten Sinä olet minut 
unesta herättänyt ja elämääni jatkanut. Sinun Henkesi
minua opettakoon palvelemaan Sinua Sinun mielesi 
nouteeksi. Auta minua, että Sinua rukoilen hengessä ja
totuudessa. 

Sinä tiedät, mitä minä tarvitsen sekä sielun että ruumiin
puolesta. Minä turvallisesti uskon, että Sinä Kristuksen
tähden minulle annat kaiken, mikä minulle on hyödyllistä.
Sinun johdatuksesi alaisena minä tahdon miehuullisesti
elämän tietä vaeltaa.

Anna minulle hyvä omatunto ja Sinun armosi kokemus.
Niin on kaikki, mitä minulle tapahtuu, kääntyvä
iankaikkiseksi onnekseni.

Amen.


( Henrik Benqvist, 1789-1866 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti