Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

keskiviikko 6. heinäkuuta 2022

Päivän Rukous,, Heinäkuun 6. päivä

 


Mikä lihasta on syntynyt, on liha, ja mikä Hengestä,
on syntynyt, on Henki.

Joh. 3, 6.


Herra Jeesus, minun Vapahtajani, Sinä tiedät,
kuinka hajanainen ja heikko minun sydämeni
on. Tee Sinä minut eheäksi. Sinä tiedät, kuinka
kuollut ja kova minun sydämeni on, herätä ja
pehmitä minut.

Sinä tiedät, kuinka minä vielä vastustan Sinun
sanaasi ja kuinka minä luonnostani olen haluton
alistumaan Sinun hallittavaksesi. Sinä tiedät, minkä-
lainen minun tilani on. Kaiken minun surkeuteni
Sinä tunnet paremmin kuin minä itse.

Oi Herra, armahda minua, enhän minä kykene autta-
maan itseäni. Sentähden Herra, lähetä Henkesi korkeu-
desta uudistamaan minut ja tekemään sydämeni Sinulle
alamaiseksi. 

Tule, Pyhä Henki, sytytä minun sydämeni pyhään rak-
kauteen ja irrota minut kaikesta maallisesta. Perusta
minussa Jeesuksen Kristuksen valtakunta, lahjoita mi-
nulle Sinun vanhurskautesi ja rauhasi ja pyhä ilosi.
Armahda minua, älä ota minulta Sinun siunaustasi 
minun vääryyteni tähden, vaan tee minussa enemmän,
kuin mitä osaan rukoilla.

Täytä minun sydämeni Sinun voimallasi, että se kantaisi
hedelmää Sinun nimesi kunniaksi. Herätä minut minun
uneliaisuudestani, anna minulle, Herra, jotakin Sinun
eläväksitekevästä voimastastasi.

Anna minulle uusi sydän ja tue minua Sinun 
Henkesi voimalla.

Amen.


( Gerhard Tersteegen, 1697-1769 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti