Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

lauantai 31. lokakuuta 2020

Päivän Rukous, Lokakuun 31. päivä

 




Vaeltakaa hengessä, niin ette lihan himoa täytä.


Gal. 5, 16.


Herra Jumala, rakas taivaallinen Isäni, minä rukoilen Sinulta

itselleni tarmokkaan elämän lahjaa. Minä pyydän elämääni

Sinun voimaasi tullakseni hyväksi, niinkuin Sinä olet hyvä.


Tee minut hyväksi sydämen syvyyttä myöten. Minä rukoilen Sinulta 

lujaa, miehuullista uskoa, että minä voittaisin kaiken epäuskon.

Auta minua elämään urhoollista elämää. Anna minulle, rakas Isä,

Sinun rakkautesi palavuus, että minä pääsisin itserakkaudestani.

Herra, Sinä olet valmistanut minulle Jeesuksessa Kristuksessa  niin

tehokkaan pelastuksen, että se minusta tekee uuden ihmisen, kun Sinä

asetat minut Sinun  Henkesi elähdyttävien voimien piiriin.


Auta minua tekemään Sinun tahtosi, että minun oma tahtoni tulisi 

voitetuksi. Anna minulle iankaikkisen elämän lahja, niin minä

pelastun synnin kuolettavasta vallasta. Ota minut, rakas Isä, Sinun

rakkautesi yhteyteen, niin minä pääsen eroon synnistä.


Anna minullekin se autuas kokemus, että Sinun Henkesi on minussa

väkevämpi kuin maailman henki. Avaa minun olentoni Sinun Henkesi 

voimille, niin minä en enää täytä lihani himoa.


Minä uskon, Herra Jumala, että Sinun tarkoituksesi on minussa uudistaa

olentoni jaloimmat voimat ja johtaa nämä voimat tarmokkaakseen 

toimintaan.


Toteuta minussa tämä tarkoituksesi  Herran Jeesuksen tähden.


Amen.


( Phillips Brooks, 1835-1893 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti