Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

torstai 22. lokakuuta 2020

Päivän Rukous, Lokakuun 22. päivä

 



Ei ole pelastusta yhdessäkään toisessa. Sillä ei ole taivaan

alla muuta nimeä annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman.


Ap.t. 4, 12.


Rakas taivaallinen Isä, auta minua ristiinnaulitsemaan himoni

ja kaikki houkutukset tehdä syntiä. Varjele minua likaisesta

ahneudesta. Varjele minua tavoittelemasta kunniaa ja valtaa. 

Varjele minua uskottomuudesta ja petollisuudesta ja juonitteluista.

Varjele minua kärsimättömyydestä ja vihasta silloin kun 

vastoinkäymistä tai muuta pahaa minulle tulee.


Varjele minua epäuskosta ja epätoivosta. Sinun turviisi, tai-

vaallinen Isä, minä uskon kaikki, jotka taistelevat kiusauksiansa

vastaan. Vahvista niitä, jotka vielä pysyvät pystyssä. Nosta ne,

jotka on lyöty maahan. Anna meille kaikille armosi, että me Sinun 

sotamiehinäsi lujassa uskossa pääsemme voitolle ja saamme

elämän kruunun.


Herra, minä en tunne ketään toista, jonka luona minä voin saada turvan,

paitsi Sinua. En minä tunne ketään toista, joka on minut sovittanut

Sinun kanssasi ja täyttänyt kaiken minun puolestani, kuin Herran

Kristuksen. Jos minä yritän rakentaa jollekin toiselle perustukselle,

kuin Sinun asettamallesi, Herralle Kristukselle, niin kaikki alkaa horjua.


Sinun edessäsi minä olen paljastettu ja riisuttu, arvoton ja kadotettu,

siksi kunnes luovun puolustelemasta itseäni ja sen sijaan heittäydyn 

Sinun syliisi, jossa ainokainen Poikasi istuu Sinun oikealla kädelläsi

ja rukoilee minun puolestani.


Silloin minä olen autuaasti pelastettu.


Amen.


( Martti Luther, 1483- 1546 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti