Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

torstai 29. lokakuuta 2020

Päivän Rukous, Lokakuun 29. päivä

 


Jeesus voi täydellisesti pelastaa ne, jotka Hänen kauttaan

Jumalan tykö tulevat, koska Hän aina elää rukoillakseen

heidän puolestaan.


Hebr. 7, 25.


Herra Jumala, alituisesti Sinä ajattelet minua armossasi.

Minun välimieheni Jeesus kantaa minun nimeäni alati

sydämellänsä Sinun eteesi. Kun syntini minua ahdistavat,

niin Sinun esirukouksesi, Jeesus, keventää minun kuormaani

ja tuo minulle täydellisen anteeksiantamuksen.


Sinulta ei Sinun Isäsi mitään kiellä. Niin on minulle taukoamatta 

armo tarjona. Taivaassa kuuluu katkeamaton esirukous minun

puolestani. Ja minäkin saan tähän esirukoukseen liittää oman

heikon rukoukseni. Herra Jeesus, kukapa ei tahtoisi Sinua 

uskossa rukoilla.


Sulje minun heikot huokaukseni omiin esirukouksiisi. Anna kalliin

veresi ja armosi puhua puolestani. Kanna, suuri Ylimmäinen Pappini,

minut omalla sydämelläsi Jumalan eteen. Sinä tunnet suruni ja tuskani.

Muista minua. Johda minut valoosi ja totuuteesi. Valaise minua, että

minä tuntisin mitättömyyteni ja syntini ja samalla käsittäisin Sinun

rakkautesi ja armosi.


Auta minua, että armosi uskossa omistaisin. Auta minua valon lapsena

alati vaeltamaan valossasi. Ethän Sinä, Herra, työtäsi jätä minussa

kesken. Kun Sinä olet sen kerran aloittanut, niin jatka sitä myös ja 

päätä se itse. Auta minua Sinun luoksesi riemun maahan.


Auta minua pelotta kulkemaan turvissasi synkän kuolon laakson

läpi. Vie minut täydellisyyteen, iankaikkiseen elämään.


Amen.


( Karl Heinrich von Bogatzky, 1690-1774 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti