Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

tiistai 13. lokakuuta 2020

Päivän Rukous, Lokakuun 13. päivä






Minä käyn levolle ja nukun. Minä herään, sillä Herra

minua tukee.


Ps. 3, 6.


Kaikkivaltias Jumala, rakas taivaallinen Isä, Sinä teet päivästä

pimeän yön, ja sinun toimestasi aurinko tietää laskemisensa. Sinä

olet elämäni, autuuteni ja iankaikkinen turvani. Sinua minä kiitän 

sydämellä ja suulla, että tänä päivänä olet armollisesti varjellut minua.


Anna Poikasi Jeesuksen Kristuksen kautta anteeksi kaikki syntini, varjele

minua tulevana yönä kaikesta vaarasta ja vahingosta. Sinun käsiiisi

minä annan sieluni ja ruumiini. Kuinka pian kuluukaan elämäni aika.

Mutta Sinä, Herra, pysyt aina samana, eivätkä Sinun vuotesi lopu. Opeta

minua oikein käyttämään armonaikaani. 


Herätä minut valvomaan ja rukoilemaan, että aina olisin Sinulle valmis.

Ole laupias omaisilleni ja kaikille ihmisille. Anna valtakuntasi lähestyä

ja autuutesi koittaa ihmisille, jotka olet lunastanut. Säilytä ominasi ne

lapset, jotka vielä ovat kasteen armossa. Palauta ne, jotka ovat siitä

luopuneet. Pelasta valittusi ja kuule rakkaan Poikasi tähden kaikki

heidän rukouksensa. 


Sinua minä ylistän, Sinua kiitän, Sinua rukoilen, Sinulle annan itseni,

Sinulle elän, Sinulle kärsin, Sinulle kuolen, Sinun omasi olen elämässä

ja kuolemassa. 


Sinä, Herra, uskollinen Jumala, olet pelastanut minut 

Jeesuksen Kristuksen kautta.


Amen.


( Suomen Kirkon Rukouskirja )



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti