Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

maanantai 26. lokakuuta 2020

Päivän Rukous, Lokakuun 26. päivä





Kärsivällisyys tuottakoon täydellisen teon, että te olisitte  

täydelliset ja eheät ettekä missään puuttuvaiset.


Jaakob 1, 4.


Herra Jeesus Kristus, minä nostan sydämeni Sinun puoleesi.

Anna minulle lohdutusta surussani, joka painaa mieltäni.

Minulla on hätä. Minä tulen Sinun eteesi. Minä en viivyttele

silmänräpäystäkään. Minä tahdon uskoa Sinuun kaikesta

sydämestäni ja sielustani.


Minä pakenen Sinun, ainoan Vapahtajani, turviin. Ilman Sinua

minä en voi olla. Minä rukoilen Sinua koettelemuksessani ja Sinä

annat minulle lääkitsevän lohdutuksen. Minä tiedän ja uskon, että

kaikki, mikä minulle tässä elämässä tapahtuu, tapahtuu Jumalan

tahdon mukaisesti. Sinun Isäsi sallimatta ei kenelläkään ole valtaa

antaa meidän vuodattaa ainoatakaan kyyneltä.


Auta minua uskomaan,  että pienin tapahtuma elämässäni, vähä-

pätöisin seikka, joka saattaa minuun kipeästi koskea, riippuu Sinun

Isäsi rajattomasta tahdosta. Tee minut, Herra, tästä vakuutetuksi.

Miten rauhallisena silloin voisinkaan vaeltaa tietäni. Kuinka kärsi-

välliseksi tulisinkaan taakkojeni kantamisessa. Kaikki, mikä

minulle tapahtuu, saisi elämässäni silloin enemmän merkitystä.


Auta minua pitämään katseeni kiinteästi tähdättynä Sinuun, joka olet

uskon alkaja ja täyttäjä minun elämässäni. Minä kykenen kantamaan

ja kestämään kaiken, minkä panet minun kannettavakseni, kun vain

saan pysyä erottamattomasti yhdistettynä Sinuun, Herra Jeesus Kristus.

Anna minulle tahtoa ja voimaa kestää kärsivällisesti.


Tätä rukoilen Sinulta Sinun rakkautesi tähden, Sinun nimesi kunniaksi

ja minulle autuudeksi.


Amen.


( Aleksander Vinet, 1797-1847 )


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti