Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

tiistai 27. lokakuuta 2020

Päivän Rukous, Lokakuun 27. päivä

 



Kaste on---hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta.


1 Piet. 3, 21.


Kaikkivaltias ja armollinen Jumala, minä ajattelen tänä

päivänä sitä liittoa, jonka olet kasteessa tehnyt minun kanssani.

Sinä olet ohjanut minua suurella kärsivällisyydellä ja tahtonut 

johdattaa minua oikealla tietä, mutta minä olen ollut vasta-

hakoinen ja tottelematon.


En ole säilyttänyt omantunnon todistusta. Monin tavoin olen

rikkonut armoliittosi. Sentähden olen menettänyt lapsellisen

luottamukseni ja katkerat muistot menneiltä ajoilta painavat

mieltäni. Herra, ole kärsivällinen minua kohtaan. Ole minulle

syntiselle armollinen.


Älä salli minun kuolla synneissäni. Ole minulle armollinen Isä

ja anna minulle kaikki syntini anteeksi. Vahvista uskoani Sinuun

ja anna minulle Pyhä Henkesi, ettei mikään saisi minua luopumaan

rakkaudestasi. Anna minulle armoasi ja voimaasi, että uskoni joka

päivä ilmenisi hyvissä töissä ja hurskaassa, kristillisessä elämässä.


Auta minua säilyttämään puhdas ja hyvä omatunto. Pitkitä, rakas

Isä, se hyvä työ, jonka olet aloittanut minussa. Älä heitä minua pois 

kasvojesi edestä,äläkä ota minulta pois Pyhää Henkeäsi. Valaise

ja johdata minua totuudessasi.


Poikasi Jeesuksen Kristuksen,minun Vapahtajani tähden.


Amen.


( Suomen Kirkon Rukouskirja )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti