Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

keskiviikko 21. lokakuuta 2020

Päivän Rukous, Lokakuun 21. päivä




Kristuksen puolestame olemme lähettiläitä, ja Jumala

kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen

puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.


2. Kor. 5, 20.


Herra Jumala, taivaallinen Isä, minä tarvitsen sovitusta, jonka

Sinä olet hankkinut Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa. Herätä

minussa uskoa siihen, sillä muuten minä olen hukassa.


Koko minun elämäni on täynnä syntejä, rikoksia ja vajavaisuutta.

Minun rakkauteni Sinuun, Jumalani, ei milloinkaan ole ollut niin

todellinen, niin puhdas ja täydellinen, kuin Sinun lakisi vaatii ja

minun omatuntoni myöntää. Miten minä olisin voinut vastata Sinun

äärettömään rakkauteesi, jota olet minuunkin tuhlannut ?


Rakkauteni Sinuun, Jumalani, merkitsisi vihaa kaikkea syntiä vastaan,

kaikkien himojen ja pahojen aikeitteni polttamista Sinun rakkautesi

tulessa. Mutta minä en ole rakastanut Sinua yli kaiken. En minä rakasta 

lähimmäistänikään niinkuin itseäni. Minun oma etuni on minulle ollut

rakkaampi kuin kenenkään toisen.


Herra Jumala, kaiken tämän tietäessäni minä hätäännyn. Minä turvaan

Sinun sovitukseesi. Rakkaudessasi Sinä vielä lähestyt minua. Sinä annat

anteeksi syntivelkani. Sinä avaat sylisi minua, tuhlaajalastasi, kohtaan.

Sinä tempaat minut, kuin kekäleen tulesta, pimeyden vallasta rakkaan

Poikasi valtakuntaan.


Auta minua avaamaan sydämeni Sinun sovittavalle armollesi

Jeesuksessa Kristuksessa.


Amen.


( Frans Mikael Franzen, 1772-1847 )


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti