Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

keskiviikko 14. lokakuuta 2020

Päivän Rukous, Lokakuun 14. päivä

 



Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja

palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän

Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.


Jes. 55, 7.


Kaikkivaltias, iankaikkinen Jumala !


Sinun tykösi minä tulen syntisenä, tunnustaen syntini ja

vikani. Minä olen rakastanut sitä, jota Sinä vihaat. Uskoni on

heikko, eikä minulla ole oikeaa ja todellista luottamusta Sinuun.


Kankea ja laiska minä olen ollut, kun minun olisi pitänyt täyttää

sitä, mikä hyvää on. En minä voi kerskata mistään hyvistä töistä.

Minun pahat tekoni sitä vastoin peittävät minun kasvoni niinkuin

verho. Hävetä minun täytyy itseäni, mutta Herra, älä työnnä minua

luotasi. Kristus on kuollut minunkin puolestani, onhan Sinulla

armahtavaisuutta minullekin. 


Ethän Sinä, Herra, muuta vaadi, kuin että syntinen totuudessa katuu

ja Sinulta rukoilee armoa. Tähän luottaen minäkin tulen sinun eteesi

ja rukoilen armoasi. Ethän Sinä tahdo, että minä hukkuisin synteihini.

Minä tiedän, että Sinä niin mielelläsi autat. Vapahtaja Jeesus Kristus,

sytytä taivaallisella tulella minun jääkylmä sydämeni, täytä minut

sydämellisellä luottamuksella Sinun rakkauteesi, niin että minä

Sinulta odotan kaiken.


Kosketa sydäntäni ja puhdista se kaikesta synnistä. Vaikuta minussa

kärsivällisyyttä ja auta minua, että kokonansa antautuisin Sinun

tahdollesi. 


Herra, tule armossa minun tyköni ja virvoita minua. Ota asuntosi

minussa. Anna minulle voimaa vaeltaakseni Sinun tahtosi tietä ja

pysyäkseni Sinun armossasi.


Amen.


( Filip Jakob Spener, 1635-1705 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti