Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

perjantai 16. lokakuuta 2020

Päivän Rukous, Lokakuun 16. päivä




Katso, onneksi muuttui minulle katkera murhe. Sinä rakastit

minun sieluani, nostit sen kadotuksen kuopasta, sillä Sinä heitit

kaikki minun syntini selkäsi taa.


Jes. 38, 17.


Minun Jumalani ja Isäni, taivas ja maa ovat täynnä Sinun

ihmeitäsi. Töissä ja teoissasi Sinä osoitat valtaasi ja rakkauttasi.

Minä kiitän Sinua, että Sinä vielä tänäkin päivänä olet ihmeitä

tekevä Jumala.


Sinä saatat nimesi kunniaan, missä inhimilliset laskelmat pettävät,

missä ihminen voimattomana väsyy. Minä kiitän Sinua, että Sinä

olet antanut minunkin kirkastaa Sinua. Sinä käänsit sairauteni

parantumiseksi, ennenkuin minä saatoin sitä toivoakaan, vielä

vähemmän ansaita. Olkoon minun sieluni ylitsevuotava riemu

kiitoksenani Sinun armollisesta huolenpidostasi.


Minä tiedän, ettet Sinä ole minua pelastanut sentähden, että minä

olisin sellaista ansainnut, vaan sentähden, että tahdot vielä käyttää

työssäsi. Minä olen Sinulle velassa kaikesta, palautuneesta tervey-

destäni, sielustani. Auta minua Pyhän Henkesi kautta, etten koskaan 

tahtoisi olla kenenkään muun omana kuin Sinun---työssäni, levossani,

elämässä, kuolemassa, aina.


Sinä olet, rakas Isäni, tehnyt tautivuoteeni uuden elämän kehdoksi.

Anna minun vielä kerran terveellä ruumiilla ja terveellä sielulla

julistaa kaikille kärsiville, että yksin Sinun luonasi on apu kaikessa

hädässä ja kaikissa vaivoissa. Sydämeni on tulvillaan kiitosta Sinun

armosi kokemuksesta.


Kaikki Sinun tiesi ovat armoa ja uskollisuutta Kristuksen kautta.


Amen.


( Unkarin luterilaisten rukouskirja )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti