Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

maanantai 19. lokakuuta 2020

Päivän Rukous, Lokakuun 19. päivä



Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri.


Joh. 15, 1.


Jumalani, Sinä kaiken hyvän Herra, kylvä sydämeeni rakkaus

pyhään nimeesi. Istuta minuun kaikkien hyveitten juuret ja 

kaikkien hyvien tekojen taimet.


Anna kaiken kasvaa ja varttua, etten olisi huoneessani laiskana

niinkuin hedelmätön puu. Kasvata minusta mieluummin hedel-

mällinen öljypuu ja kitke juurinensa minusta se paha, jonka 

minussa näet, ja kukista se. Uskollinen Jumala, anna minulle 

kärsivällisyyttä ja auta minua iloitsemaan jokaisesta kiusauksesta

ja tuskasta.


Ylennä mieleni kaikesta maallisesta, puhdista sydämeni kaikesta

pahasta. Uudista sisällinen ihmiseni, että kuvasi siinä ilmenesi.

Kalliilla hinnalla olet minut lunastanut synnin siteistä. Älä salli

näin kalliin luomuksen joutua turmiollisten paheiden orjaksi,

vaan pelasta se kaikesta pahasta ja rikastuta armollasi.


Anna, Herra, minun valkeudessasi nähdä valkeus oppiakseni 

hylkäämään kaiken maallisen ja luodun ja vilpitömästi etsimään

Sinua, joka yksin olet iäinen, luomaton hyvyys, että rakastaisin

Sinua yli kaiken vain Sinun itsesi vuoksi.


Amen.


( Tuomas Kempiläinen, 1380-1471 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti