Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

maanantai 31. elokuuta 2020

Päivän Rukous, Elokuun 31. päivä.

 Is God a Truth or Delusion?


Katso, totuutta Sinä tahdot salatuimpaan saakka.


Ps. 51, 8.


Sinä kaikkitietävä, kaikkinäkevä, kaikkialla oleva

Jumala, kuinka suuri onkaan sydämeni petollisuus

ja kierous ?

Sydämeni tahtoo vetäytyä pois Sinusta, vaikka se eniten

tarvitsee Sinun apuasi. Se on sairas ja haavoitettu, ja 

kuitenkin se tahtoo piiloutua ainoalta lääkäriltä, joka

sitä voi auttaa.


Minä olen eksynyt ja kadotettu, ja kuitenkin minä pakenen

paimentani. Mutta Sinä, Vapahtajani, voit armosi voimalla

katkoa kaikki siteeni ja voittaa minun vihollisuuteni Sinua

vastaan. Armon Henki, istuta minun mieleeni tosi suoruus,

että minä kääntyisin ja Sinulle vilpittömästi tunnustaisin

syntini ja vilpittömästi alistuisin siihen armotyöhösi, joka

uudistaa minun elämäni.


Jumalani, minun täytyy saada Sinun armosi, sillä muutoin

minä olen kadotettu iankaikkisesti. Vapahtajani, ole ylistetty,

että olet armollinen minulle. Herra, minä uskon, auta minua,

heikkoa, äläkä salli minun joutua epätoivoon. Sinä voit tehdä 

minut väkeväksi, kun synti ja kuolema minua ahdistavat.


Sinun hyvyyteesi minä panen toivoni, siksi kunnes minä, 

taisteluni jälkeen, saan nähdä Sinut, Herra, autuaassa

iankaikkisuudessa. Siihen minä turvaan lupauksesi mukaan.


Amen.


( Johan Filip Fresenius, 1705-1761 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti