Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

keskiviikko 12. elokuuta 2020

Päivän Rukous, Elokuun 12. päivä.

Ansaitsematon armo | Pastori Mika Tuovinen

Mikäli teistä riippuu, eläkää rauhassa kaikkien 
ihmisten kanssa.

Room. 12, 18.


Iankaikkinen, kaikkivaltias Jumala, minä 
tunnustan ja valitan edessäsi, että usein olen 
vihannut ja kadehtinut lähimmäistäni. Olen 
ollut nopea vihaan ja hidas ystävyyteen, kun hän
on minua jollakin tavoin pahoittanut.

Olen unohtanut, että aikani on lyhyt ja että Sinä
tuomitset ankarasti ne, jotka antautuvat riitaan,
kateuteen ja eripuraisuuteen. Minä rukoilen Sinua,
laupias Jumala, anna minulle anteeksi tämä syn-
tini, Jeesuksen Kristuksen tähden.

Luo minuun puhdas, rauhallinen ja sovinnollinen
sydän, niin että mielelläni annan lähimmäiselleni
anteeksi hänen vikansa ja rikoksensa, niinkuin
Sinä armosta annat minulle anteeksi moninaiset 
velkani. 

Auta minua noudattamaan rakkaan Herrani ja
Vapahtajani laupeutta ja sävyisyyttä, rakastamaan
vihollisiani ja rukoilemaan niiden edestä, jotka 
minua vihaavat. 

Auta minua, etten ikinä toivota heille mitään pahaa,
vaan vaellan rakkaudessa, niinkuin Kristus on 
minua rakastanut.

Sinulle olkoon kunnia ja ylistys nyt ja
iankaikkisesti.

Amen.

( Suomen Kirkon Rukouskirja )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti