Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

perjantai 28. elokuuta 2020

Päivän Rukous, Elokuun 28. päivä.

 Ihminen on jotain erityistä


Sinun tahtosi, Jumalani, minä teen mielelläni.


Ps. 40, 9.


Lainaa minulle, laupias Herra Jeesus Kristus, Sinun

armosi, että se olisi minun kanssani ja minussa työtä 

tekisi ja hamaan loppuun asti minussa pysyisi. Anna

minun aina haluta ja tahtoa sitä, mikä Sinulle on 

otollista.


Sinun tahtosi olkoon minun tahtoni, ja minun tahtoni 

noudattakoon Sinun tahtoasi, yhä ja aina paremmin. 

Olkoon minulla sama mieli ja sama hylkääminen kuin

Sinulla, etten minä muuta tahtoisi enkä hylkäisi, kuin 

mitä Sinä tahdot tai hylkäät. Anna minun kuolla pois

kaikista maallisista ja tässä maailmassa olla Sinun 

tähtesi hyljätty ja ylenkatsottu.


Anna minulle ylitse kaiken se armo, että minä Sinussa 

lepäisin ja Sinussa minun sydäntäni viihdyttäisin. Sinä ainoa

olet sydämeni rauha. Sinä yksin olet leponi. Sinun ulko-

puolelasi on kovaa ja rauhatonta. Tässä Sinun rauhassasi

suo minun nukkua ja levätä. Auta minua pitämään keski-

näinen rauha, sovinto, yksimielisyys ja rakkaus kaikkien 

ihmisten kanssa.


Tee minusta myös rauhantekijä, jota Sinä voit käyttää ja

valmista minua omistamaan iankaikkinen rauha Sinun

valtakunnassasi. Siihen Jumala minua auttakoon.


Amen


( Mikael Agricola, n. 1510-1557 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti