Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

lauantai 1. elokuuta 2020

Päivän Rukous, Elokuun 1. päivä.

Uuteen vuoteen Jeesuksen nimessä | Päivämies




Teidätkin, jotka ennen olitte vieraantuneet ja mieleltänne
hänen vihamiehiänsä pahoissa teoissa Hän nyt on sovittanut
Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen
teidät pyhinä ja nuhteettomina eteensä.

Kol. 1, 21-22.




Laupias, iankaikkinen, hyvä Jumala, minä vaivainen
ihminen tulen Sinun tykösi. Minä tahdon mielelläni
Sinua rukoilla ja ainoana Herranani ja Jumalanani
kumartaa. Mutta minun sieluni on synnin saastaisuu-
teen niin syvälle vajonnut, että minä häpeän tulla
Sinun pyhien kasvojesi eteen.

Minun mieleni on sinne tänne hajonnut. Minun ymmär-
rykseni on pimentynyt. Minun tahtoni on kääntynyt
hyvästä pahaan. Koko minun sydämeni on 
luonnostansa levoton ja huikentelevainen. 

Isäni ja Jumalani, Sinä iankaikkinen hyvyys, tule minun
avukseni. Vedä minut ylös synnin syvästä loasta. Pese 
ja puhdista minua Jeesuksen Kristuksen vuodatetun 
veren kautta. Lahjoita minulle armosi voima, että minä 
olisin mahdollinen rukoilemaan. Uudista minun 
sydämessäni sisällinen voima.

Karkoita minusta minun harhailevat ajatukseni. Puhdista
mieleni ja haluni. Anna minulle Sinun Pyhä Henkesi, 
armon ja rukouksen Henki, joka minun sieluni vetää 
synnin mudasta ja sen ylentää Sinun luoksesi taivaalliseen menoon. 

Herätä minussa totinen hengellinen ikävöiminen 
saadakseni Sinun rakkautesi, hyvyytesi ja 
uskollisuutesi lahjoja. auta minua armollisesti, että 
minä pimeydessäni näkisin Sinun valkeutesi ja 
siirtyisin kuolemasta iankaikkiseen elämään.

Minun sydämeni, sieluni ja henkeni, kaikki, mitä 
minussa on, 
ylistäkööt Sinun Pyhää Nimeäsi.

Amen.

( Henrik Renqvist, 1789-1866 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti