Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

lauantai 29. elokuuta 2020

Päivän Rukous, Elokuun 29. päivä.

 God the Father, Jesus, and the Holy Spirit: How can this be ...



Jumala on lahjoittanut meille kalliit ja mitä

suurimmat lupaukset.

2. Piet. 1,4.


Herra, minun Vapahtajani, ole minulle armollinen. Minä

olen viheliäinen syntinen, mutta minä turvaan Sinun

armoosi. Sinä olet käskenyt saarnata syntien anteeksi-

antamusta Sinun nimessäsi.


Herra, älä käy tuomiolle palvelijasi kanssa. Minä tiedän,

etteivät minun tekoni voi kestää Sinun ankaran tuomiosi

edessä. Herra, ei kukaan ihminen voi auttaa eikä lohduttaa

minua. Sinä yksin sen voit tehdä. Armahda minua. Lahjoita

minulle oikea usko Sinuun, minun Vapahtajani. Rakas Herra

Kristus, sitä, joka Sinun tykösi tulee, sitä et heitä ulos.


Tämä on Sinun oma sanasi, johon minä luotan. Sinä et valehtele

minulle. Sinä et petä sanaasi. Jollen minä voi kestää, niin Sinä 

kuitenkin kestät. Rakas Herra, minkä Sinä sanot, sen täytyy

tapahtua. Mitä Sinä annat anteeksi, sen täytyy olla anteeksi

annettu. 


Minä uskon kaikesta sydämestäni Sinun vakuutukseesi, minun

Herrani Jeesus Kristus, että Sinä olet elänyt minun hyväkseni

ja että Sinä olet tieltäni poistanut kaikki syntini. Minä uskon,

että armo ja kaikki taivas ja myös Sinä, Herra Kristus, ovat minun

omiani. Sillä tämän Sinä vakuutat sanassasi, ja lupauksesi Sinä

olet pitävä. Siihen minä turvaudun. Siihen perustuen minä tahdon

elää ja kuolla.


Amen.


( Martti Luther, 1483-1546 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti