Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

sunnuntai 23. elokuuta 2020

Päivän Rukous, Elokuun 23. päivä.


The Eyes Of God | Ben Ogun Ministries


Te olitte eksyksissä niinkuin lampaat. Mutta nyt te olette

palanneet sielujenne paimenen ja kaitsijan tykö.


1. Piet. 2,25.


Herra, minun Jumalani, tule minun luokseni.

Anna minun, joka olen köyhä ja nälkäinen, saada

kokea Sinun lohdutuksesi. Sinä totinen, näkymätön

valkeus, joka et koskaan sammu, katso, minä olen

sokean kaltainen, joka tiellä huusi, että häntä

armahtaisit. Avaa minun sydämeni silmät, että

minä Sinut näkisin.


Herra ole minulle, syntisraukalle, armollinen. Sinä,

joka olet minun apuni, auta minut iankaikkiseen

autuuteen. Sinun luoksesi, Herra, joka olet oikea 

lääkäri, minä nyt tulen. Herra, paranna minut, niin

minä paranen. Minä turvaudun Sinuun, älä anna 

minun joutua häpeään. Herra, anna minulle syntini

anteeksi ja auta minua nousemaan loasta.


Mnä olen kurja ja köyhä syntinen. Älä käy oikeutta

minun kanssani, sillä silloin minä olen kuin akana 

tuulispäässä. Herra, Sinä tuli taivaasta alas ja tulit

ihmiseksi, niin että minä, vaivainen syntinen, voisin 

mennä Sinun luoksesi niinkuin rakkaan veljeni luo

ja lohdullisesti etsiä Sinua. 


Herra, nouse, auta minua, älä minua hylkää. Niin-

kuin peura halajaa vesipuroille, niin minun sieluni 

halajaa Sinua, Jumala. Herra Jumala, anna minun

kokea Sinun armosi ja johda minun sieluni oikealle

tielle. Irrota minut niistä siteistä, jotka minua

pitävät vangittuna.

Minä antaudun Sinun käsiisi, Sinä, minun

sieluni uskollinen Herra.


Amen


( Kirkkoisä Hieronymus, 340-420 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti