Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

perjantai 21. elokuuta 2020

Päivän Rukous, Elokuun 21. päivä.

 Bible Verses About Wealth


Heittäkää kaikki murheenne Hänen päällensä, sillä Hän

pitää teistä huolen.


1. Piet. 5, 7.


Sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, minä 

kaikesta sydämestäni kiitän, että olet koko

elinaikani lapsuudesta tähän hetkeen asti

pitänyt minusta isällisesti huolta ja vielä 

jokapäivä annat minulle ruuan, juoman ja

vaatteet sekä kaikki, mitä ruumiin ja sielun

ravinnoksi tarvitsen.


Köyhänä ja alastomana olen tullut tähän maa-

ilmaan, mutta Sinä ollet säätänyt ja annat 

minulle kaikki, mitä elatuksekseni tarvitsen.

Kun Sinä annat, niin me kokoamme, ja kun 

avaat kätesi, niin meidät ravitaan hyvyydellä.


Minä rukoilen nöyrästi Sinua, Isä, ettet vastakaan

hylkäisi minua, vaan minulle aina antaisit kaiken,

mitä tarvitsen. Hallitse minut hyvällä Hengelläsi,

etten käytä lahjojasi väärin enkä raskauta sydän-

täni elatuksen murheilla. Varjele minua tekemästä

itselleni epäjumalaa maallisista tavaroista ja kiin-

nittämästä niihin sydäntäni, etten eksyisi oikeasta 

uskosta ja rakkaudesta.


Suo, Jumalani, minulle armosi, että oikein rakastan 

ja kunnioitan Sinua. Taivuta sydämeni totuuteesi. 


Auta minua tyytymään armoosi ja jokapäiväiseen

leipääni.

Auta minua muistamaan, että on suuri voitto olla

jumalinen ja tyytyä onneensa.


Amen.


( Suomen kirkon rukouskirja )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti