Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

maanantai 17. elokuuta 2020

Päivän Rukous, Elokuun 17. päivä.

Matka vapauteen


Olethan Sinä, Herra, meidän Isämme. Me olemme savi,

ja Sinä olet meidän valajamme. Kaikki me olemme

Sinun kättesi töitä.


Jes. 64, 8.


Mestarini, olen savi Sinun kädessäsi. Sinä olet

valajani. Itse en osaa mitään tehdä, mutta Sinä

voit kaikki. Kun minä vain en Sinua vastusta,

niin Sinä teet minusta armosi astian, vaikka 

esteitä olisi tuhansittain.


Kun Sinä aloitat työsi, niin Sinä saatat sen myös

onnelliseen päätökseen. Kuka voisi Sinua estää ?

Itse Sinä sanot : minkä minä teen, kuka sen

peruuttaa ? Ota minut tästä hetkestä alkaen muo-

vaillaksesi. Ota minut mestarikäsiisi. Valmista minut

itsellesi käyttökelpoiseksi ja pyhitetyksi työaseeksi,

että Sinun nimesi tulisi minunkin työni kautta kun-

nioitetuksi sekä ajassa että iankaikkisuudessa.


Tee, Herra, minut pieneksi, aivan mitättömäksi ja

kelvottomaksi omissa silmissäni. Kirkasta itsesi ja

armosi suureksi ja ihanaksi. Avaa olentoni Sinun 

rakkaudellesi ja Sinun rauhasi kätkeköön minua 

siinä. Herra, käännä katseeni pois itsestäni ja 

kiinnitä se yksin Sinuun.


Auta minua yhä paremmin ymmärtämään, kuinka

Sinun armosi ulottuu niin avaralti, kuin taivas on.

Sinä olet antanut minulle elämän ja hengen ja kaiken,

mitä minulla on. Sinun varjeluksesi avulla minä olen,

mitä olen. Elämässä ja kuolemassa  autat Sinä minua

ja täydellisesti pelastat.


Minussa on Sinulla, Vapahtajani, oikein suuri astia.

Siihen pitää Sinun vuodattaa oikein paljoa armoa ja 

voimaa. Sinä teetkin sen, sillä Sinun uskollisuutesi

on suuri.


Amen.


( Karl Heinrich von Bogatzky, 1690-1774 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti