Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

torstai 8. kesäkuuta 2023

Päivän Rukous,, Kesäkuun 8. päivä



Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa

tähden, jolla Hän on meitä rakastanut, on tehnyt 

meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi
Kristuksen kanssa.

Efes. 2, 4-5.


Elävä Jumala, minun Herrani, Sinussa
riemuitsee minun sieluni. Minun henkeni
ikävöi sinua. Tule, Herra, älä anna Sinun apusi
olla kaukana minusta. Sinä, joka olet rikas,
pue minun päälleni Sinun vanhurskautesi puku.

Sinä, joka olet oikea, taivaasta tullut leipä, joka
antaa maailmalle elämän, ravitse minun isoavaa
sydäntäni. Sinä totinen, näkymätön valkeus, joka 
et milloinkaan sammu, valmista minun sydämeni
silmät näkemään Sinut, kun katoavaisuuden
kahleet irtautuvat ja Sinä vapautat Siionin vangin.

Osoita Herra, minulle laupeutta ja anna minun 
jälleen iloita Sinussa, Vapahtajani. Suo, että minä
voisin löytää Sinut. Minä olen se mies, joka joutui
ryöväreiden käsiin, ja on jäänyt makaamaan
puolikuolleena. Sinä olet laupias samarialainen.
Ota minut hoidettavaksesi.Minä olen korpeen
kadonnut lammas. 

Sinä olet Hyvä Paimen. Etsi minut ja kanna minut
kotiin. Tee minulle Sinun hyvän suosiosi mukaan.
Anna vain minun saada olla Sinun tykönäsi, sillä
ne, jotka ovat Sinun luonasi, ylistävät Sinua nyt
ja iankaikkisesti.

Herra, Sinä olet minun turvani, minun pelastajani,
minun lohdutukseni, minun pakopaikkani, minun
voimani ja minun kuninkaani, minun Jumalani.

Amen.


( Kirkkoisä Hieronymus, 340-420 )


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti