Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

sunnuntai 18. kesäkuuta 2023

Päivän Rukous,, Kesäkuun 18. päivä

 


Kristuksen rakkaus vaatii meitä.

2 Kor. 5, 14.


Herra Jeesus Kristus, Sinä ihmisten rakastaja.
Sinun suuri rakkautesi ihmisiin on kyllä tuttu
taivaassa. Sinun Isäsi kunnioittaa Sinua sen tähden.
Enkelit palvelevat Sinua sen tähden. Pyhät todistavat
siitä, koska he Sinulle kiitosta veisaavat: Sinä, Jeesus,
olet rakastanut meitä ja lunastanut meidät verelläsi.

Mutta anna myös, rakas Herra Jeesus, Sinun suuren ja
palavan rakkautesi tulla oikein tutuksi meille, jotka 
vielä käymme täällä maan päällä. Anna sinun Henkesi
tänä päivänä meidän sydämiimme piirtää nämä sanat:
Oi, kuinka Hän rakasti kansoja !

Vaikuta, rakas Herra, ettei keskuudessamme löytyisi
yhtäkään niin kiittämätöntä sielua, joka ei rehellisin
sydämin tunnustaisi : Oi, kuinka Jeesus on rakastanut
meitä.

Rakkautesi suuruuden, Herra Jeesus, Sinä osoitit 
kärsimiselläsi ja kuolemallasi. Minä katselen, Herra,
Sinun rakkautesi ja Sinun sielusi suuruutta Sinun
viimeisessä taistelussasi täällä maan päällä.

Sinun kuolemasi on minun ainoa turvani, Sinun ristisi
ainoa pakopaikkani, kun omatunto minua soimaa ja
syyttää.

Herra, saata minut suuresta rakkaudestasi osalliseksi.
Auta, että minä sydämestäni rakastan Sinua, joka
ensin olet rakastanut minua.

Amen.


( Abraham Cajanus, 1777-1828 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti