Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

perjantai 16. kesäkuuta 2023

Päivän Rukous,, Kesäkuun 16. päivä

 




Sinun, Herra, on suuruus ja väkevyys ja loisto ja
kunnia ja kirkkaus, sillä Sinun on kaikki taivaassa
ja maan päällä. Sinun, Herra, on valtakunta, ja Sinä
olet korotettu kaiken pääksi.

Aikakirja. 29, 11

Minun Herrani ja minun Jumalani, minä
tuon Sinulle kiitosuhrini. Minä kiitän Sinua,
että olet minulle elämän antanut. Sinä  olisit
voinut antaa minun raueta tyhjiin, jos olisit
tahtonut. 

Minä kiitän Sinua, että olet antanut minun
syntyä Sinun kristikunnassasi ja seurakuntasi
helmassa, kun minä olisin voinut syntyä 
pakanallisessa pimeydessä. Minä kiitän ja 
ylistän Sinua, että olet minut pyhän kasteen
kautta uudesti synnyttänyt. Sinun armosi on
minun uudestisyntymiseni alku.

Sinä olet sula totuus, sen tähden minä uskon
kaiken, mitä Sinä Sanassasi sanot. Sinä olet
minun korkeimman autuuteni alku ja minun 
elämäni armollinen lahjoittaja, sen tähden minä
luotan Sinun lupaustesi täyttymiseen. 

Minun Isäni, Sinä olet minut kaikkivallassasi
luonut. Sinä olet ylenpalttisesta rakkaudesta
minut Poikasi kautta lunastanut. Sinä olet sulasta
armosta Pyhän Henkesi työllä minut pyhittänyt.
Sinä olet tähän asti isällisesti minusta huolehtinut.
Sinä olet valinnut minut kunniasi osallisuuteen.

Sen vuoksi Sinä myös olet minut istuttanut seura-
kuntaasi. Sinä olet seurakunnassa, ikään kuin 
Sinun helmassasi, minua johtanut Sanasi kirkkaalla
valolla. Sinä olet minua tavoitellut Sinun ennättä-
vällä armollasi. Sinä ruokit minua Sinun ainokaisen
Poikasi Jeesuksen Kristuksen ruumiilla ja verellä.

Sinä olet minun sydämeeni vuodattanut Sinun Pyhän
Henkesi kalliita armolahjoja. Kiitos olkoon Sinulle
Sinun sanomattomista lahjoistasi.

Amen.


( Henrik Renqvist, 1789-1866 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti