Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

torstai 29. kesäkuuta 2023

Päivän Rukous,, Kesäkuun 29. päivä

 


Niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi
ainokaisen Poikansa.

Joh. 3,16.


Kiitetty ole Sinä, Herra Jeesus Kristus, suuresta
rakkaudestasi. Sinä olet tullut veljeksemme 
tehdäksesi meidät Jumalan lapsiksi ja pelastaaksesi
meidät iankaikkisesta häviöstä.

Sinä olet alentunut syntymään Betlehemin vähäisessä 
majassa, että meistä voisi tulla taivaallisen Jerusalemin
kansalaisia. Sinä olet ottanut kantaaksesi meidän heik-
koutemme, että Sinun taivaallinen Isäsi voisi kärsiä
meidän inhimillistä heikkouttamme. Sentähden me
kaikki iloitsemme ja ylistämme Sinua.

Me rukoilemme Sinua : jää ainiaaksi luoksemme, Sinä 
Vapahtajamme, jossa maailman kaikki kansat tulevat
siunatuiksi. Vaikuta meissä totinen parannus ja usko,
että me aina ajattelemme Sinun sanomatonta hyvää
työtäsi.

Minuakin Sinä olet rakastanut, Herra Jeesus, Sinä
Jumalan Poika. Minunkin pelastukseni tähden Sinä
olet antanut itsesi alttiiksi. Sinä Rakkaus yli kaiken,
mitä rakkaudeksi sanotaan, auta minua sydämestäni
uskomaan tämä.

Täytä minun sieluni, että elävästi tunnen Sinun armol-
lisen sydämenlaatusi. Anna kaiken muun tulla minun
silmissäni pieneksi ja arvottomaksi. Anna ainoastaan 
Sinun rakkautesi olla suuri, ihana ja luovuttamaton.

Herra Jeesus, Sinä olet rakastanut minua yli kaiken.
Niin olen minäkin velvollinen Sinua rakastamaan
yli kaiken. 

Minä pyhitän itseni Sinulle ja annan Sinulle sieluni,
sydämeni ja kaiken, mikä minulla on.

Tee minun elämäkseni se, että minä elän ainoastaan
Sinulle.

Amen.


( Kristian Seriver, 1629-1693 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti