Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

keskiviikko 14. kesäkuuta 2023

Päivän Rukous,, Kesäkuun 14. päivä

 


Iloitkaa siitä, että teidän nimenne ovat kirjoitettuina
taivaissa.

Luuk. 10, 20.



Herra Jeesus, autuas oli se päivä, jona minä
löysin Sinut, uskollisen ystäväni. En minä tiedä
mainita koko maan päällä iloisempaa tapahtumaa,
kuin että minä sain Sinut omakseni. Tätä autuutta
eivät maailman lapset vielä ollenkaan tunne.

Eivät ne siitä huolikaan, sentähden he oudoksuvat 
sitä, että minä ilolla kerskaan Sinusta, Herrani.
Sinä olet antanut minun kokea, että Sinä armossa
lopetit minun surkean orjuuteni ja lahjoitit minulle
autuuden. Kaikki katoavaiset saavat iäksi jäädä minun
selkäni taakse kun minä saan olla Sinun omasi.

Kaikki muu on muuttuvaista, pysyväinen on vain se 
täydellinen, minkä Sinä tuot sielulleni. Ei mikään muu
anna todellista lepoa kuin Sinä yksin, Herrani. Sinussa
on minulla rauha. Sinä olet minun loppumaton 
virvoitukseni. Sinä itse minua johdatat tasaista tietä
ja kaikki parhaaksi käännät minun elämässäni. Kun
minä väsyn, Sinä tuet minua. 

Kun minä olen kiusattu, niin Sinä vahvistat minua. Jos
minä heikkoudessani horjahdan, niin Sinä minua autat 
nousemaan. Murheessani Sinä olet lohdutukseni. Syntiäni
vastaan Sinä olet minun vanhurskauteni. Sinä olet 
paimeneni, minä olen Sinun lampaasi. Sinun haavojesi
turvissa minun sieluni löytää levon.

Sinä johdatat minut viheriäiselle laitumelle ja valmistat
ravinnon sielulleni. 

Rakas Jeesus, auta minua hamaan kuolemaan asti 
Sinussa lujasti riippumaan kiinni, että minä vihdoin
Sinua kiitän kiitän autuaitten seurassa, taivaallisessa
kunniassa.

Amen.


( Antti Achrenius, 1745-1810 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti