Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

perjantai 30. kesäkuuta 2023

Päivän Rukous,, Kesäkuun 30. päivä

 


Herra, avaa minulle huuleni, että minun suuni 
julistaa Sinun kiitostasi.

Ps. 51. 17.


Herra Jumala, Sinä olet suuressa armossasi
kutsunut minut Sinua palvelemaan. Käske siis 
minua nyt ja vastedes. Sinä olet kutsunut minut
todistamaan itsestäsi. Minun täytyy heittäytyä
tomuun, minä ihmettelen ja joudun sanattomaksi.

Ei yksikään taivaan enkeli ole arvollinen todistamaan,
kuinka ihana Sinä olet. Mutta nyt Sinä kutsut minut
julistamaan ihmeitäsi. Minun ylitsekäymisteni tähden
minä häpeän antaa todistuksia Sinusta ja miten Sinua on 
puhtaasti palveltava.

Mutta minä en häpeä, Jumalani, tunnustaa, mitä Sinun
armosi on minussa vaikuttanut. Ennenkuin minä etsin
Sinun siipeisi varjon, olin minä ilman toivoa. Niin kauan
kuin käänsin Sinulle selkäni, minulla oli vain kieroja
ajatuksia.

Mutta Sinä käänsit minut. Sinä otit minut yhteyteesi. Nyt
Sinä kannat minua. Sinä olet vastedeskin minua kantava,
koskapa Sinä kannat kaikkein pienimmätkin. Sinun 
suurista teoistasi minä tahdon todistaa. Iankaikkinen
Jumala, Sinä tosiaan olet käsittämätön. Mutta koska
Sinun hyvä tahtosi on, että minun elämäni olisi Sinulle 
luovutettu, niin tapahtukoon Sinun tahtosi mukaan.

Puhu, Herra, Sinun palvelijasi kuulee. Herra anna minulle
voimaa. Luo minuun rohkeutta. 

Herra, tapahtukoon Sinun tahtosi minun elämässäni.

Amen


( Kirkkoisä Augustinus, 354-430 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti