Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

lauantai 17. kesäkuuta 2023

Päivän Rukous,, Kesäkuun 17. päivä

 


Rakkaus Jumalaan on se, että pidämme Hänen 
käskynsä. Ja Hänen käskynsä eivät ole raskaat.

1. Joh. 5,3.


Herra Jumala, Sinä olet minulle antanut
mieltymyksen ja halua Sinun lakiisi. Siinä
on uuden ihmisen tuntomerkki. Siitä minä tiedän,
etten enää ole lain alla. Anna minulle myös
voimaa täyttää tahtosi. Auta minua kuolettamaan
vanha ihmiseni ja vaeltamaan uudessa elämässä.

Olkoon Sinun Sanasi minun tieni valoni ja uuden
ihmiseni ravintona, niin että minä kantaisin
runsasta hedelmää Sinun kunniaksesi ja itse
pääsisin täysin määrin nauttimaan loppumatonta
hyvyyttäsi. Auta minua vaeltamaan Hengessä, niin
etten lihan himoa täytä.

Kun Sinun Pyhä Henkesi asuu ja vaikuttaa minussa,
niin että himokas lihani on kurissa, niin minä en
enää ole lain alla. Sinun Henkesi tekee minusta uuden
luomuksen. Minä saan uuden sydämen. Minä tahdon
nyt sitä, mitä Sinä haluat, minun Jumalani. Minä olen 
saanut rakkauden Sinun Sanaasi ja tahdon Sinua
totella kaikessa.

Herra, suo minun pysyä tällä tiellä, etten siitä koskaan
horjahda. Oi Herra, anna Sinä minulle henki, jossa ei
ole vilppiä eikä valhetta. Sinä olet Jumala, joka tutkit
sydämet ja ajatukset. Sinä yksin voit ja tahdot antaa
minulle uuden, vilpittömän sydämen.

Kiitos, Herra, että minulla Poikasi veressä on aina uusi
anteeksiantamus. 

Kiitos, että nyt ja aina olet uskollinen ja totinen Jumalamme.

Amen.


( Karl Heinrich von Bogatzky, 1690-1774 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti