Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

keskiviikko 7. kesäkuuta 2023

Päivän Rukous,, Kesäkuun 7. päivä

 


Rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta,
jotka teitä vainoavat, että olisitte Isänne lapsia.

Matt. 5, 44-45.


Herra Jumala, taivaallinen Isä, tukahduta 
minussa kaikki viha, kostonhimo ja kärsimättömyys.
Anna minulle Sinun rakkaan Poikasi, Jeesuksen
Kristuksen, sydän ja mieli, niin etten minä ainoastaan
mielelläni anna vihollisilleni anteeksi, vaan todella
heitä rakastan.

Herrani Kristus on heidänkin tähtensä verensä
vuodattanut. Rakas Isä, ota Sinä myös heidät turviisi.
Ovathan hekin Sinun kättesi tekoja, ja Sinä olet
heidän Luojansa. Niinpä käännytä Sinä heidät, 
ennenkuin Sinun vanhurskas tuomiosi heitä kohtaa.

Osoita heille, että vahingonilo turmelee sydämen, tekee
sen matalamieliseksi ja sen syöksee vihollisen kitaan.
Anna heille pian uusi sydän. Ja minussa anna Sinun
rakkautesi sytyttää vilpitön rakkaus lähimmäisiini, niin
että minä Sinun seuraajanasi vaellan rakkaudessa ja
kaikessa kohtelen lähimmäisiäni samalla tavoin, kuin
minä tahdon, että hän kohtelisi minua.

Auta minua napisematta ja alttiisti tukemaan häntä,
niin että minä, kun hän on heikko, häntä autan hänen
kuormansa kantamisessa, kohennan häntä hiljaisuuden
hengessä ja häntä kohtaan osoitan sitä rakkautta, jota
Sinä osoitat minulle.

Kuule minua, Jumala, puhdista minua armollasi ja
rakkaudellasi, Jeesuksen Kristuksen kautta.

Amen.


( Johann Arndt, 1555-1621 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti