Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

lauantai 10. kesäkuuta 2023

Päivän Rukous,, Kesäkuun 10. päivä

 


Teidän elämänne  on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa.

Kol. 3, 3.


Herra Jeesus, kuinka ihanat ovat Sinun tiesi.
Kuinka suloista ja kaunista on elää maan päällä,
niinkuin Sinä elit. Sinua, Herrani, minä tahdon
seurata, kuhunka ikinä Sinä menet. Tulkoon 
siitä mitä hyvänsä.

Vaikka se maksaisi tavarani, kunniani, terveyteni
ja henkenikin. Uskollisuus Sinun neuvojasi ja
käskyjäsi kohtaan on parempi kuin koko maailma.
Minä en tahdo olla esteeksi Sinun armosi vaikutuksille
itsessäni. Minä annan Sinun armosi työlle vapaan
vallan.

Tee, Herrani, niinkuin Sinä tahdot, vaikka se luonnolleni
tulisi vaikka kuinkakin raskaaksi. Sanokoon kukin,
mitä tahtoneekin, minä kuitenkin varmasti tiedän, etttä
yhdenkin vuoden elämä kristillisyydessä on parempi kuin
kolmekymmentä vuotta yhteistä maailman kanssa.

Miksi me niin paljon säästäisimme itseämme ? 

Mihin me säästämme voimamme ja terveytemme ?

Herra Jeesus, opeta minun sieluani olemaan ilman 
epäröimistä uskollinen. Auta minua kulkemaan
rakkauden, rukouksen, nöyryyden, köyhyyden ja
parannuksen tietä.

Auta minua sillä tiellä vaeltamaan vilpittömästi, niin
etten askeltakaan siitä poikkea pois. Jeesus, Sinä olet
minun sieluni elämä. Sinä yksinäsi olet minulle kyllin.

Tee vielä minussa työtä armollasi. Minä tahdon Sinua
katsella, Sinua rakastaa, kantaa ristiäsi ja elää
köyhänä Sinun kanssasi, Jeesus Kristus.

Amen.


( Henrik Renqvist, 1789-1866 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti