Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

torstai 28. toukokuuta 2020

Päivän Rukous,,Toukokuun 29. päivä




Teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen
kanssa Jumalassa.

Kol. 3, 3.


Herra Jumala, minä olen syntinen. Sinä,
Herra, kuulut olevan syntisten Vapahtaja ja
Armahtaja. Voi, jos Sinä armossa katsoisit
minun puoleeni ja tahtoisit auttaa Minua
elämän tiellä. 

Älä heitä minua itsevaltaisesti vaeltamaan,
niinkuin meidän turmeltu luontomme tahtoo.
Minulla on lapsen oikeus Sinun luonasi.
Syntisenä minä tohdin uskossa omistaa 
Kristuksen auttajakseni. Auta, ettei minulta 
jää hyvänä päivänä tämä koettelematta. 

Minä annan kunnian Sinulle, Vapahtajani, 
vaikka omasta mielestäni olisinkin vaikka
kuinka kaukana Sinusta. Sinun Pyhä Henkesi
opettaa minua tuntemaan oman sydämeni 
petoksen ja sen monet kavalat juonet. 

Mutta murheellisen sydämeni alla Sinun
Henkesi minua opettaa myös tuntemaan Sinun
äärettömän armosi katuvaista kohtaan 
Jeesuksessa Kristuksessa . Minä tiedän, Herra,
että elävä ja sisällinen Jumalan tunto on minulle
kaikkein paras lääke minun  murheissani.

Ja jos se olisi minussa vaikka kuinka pieneksi
sammunut, niin rohkaise minua Hengelläsi 
kärsivällisesti kilvoittelemaan, että se vanhurs-
kauden aurinko, Kristus, saisi oikean kirkkautensa 
ja valkeutensa lahjoittaa minun sielulleni, niinkuin
Sinä Itse olet luvannut Pyhässä Sanassasi.

Amen.

( Paavo Ruotsalainen )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti