Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

sunnuntai 10. toukokuuta 2020

Päivän Rukous,,Toukokuun 10. päivä.








Ja Hän otti lapsen ja asetti heidän keskellensä. Ja
otettuaan sen syliinsä Hän sanoi heille ; Joka ottaa
yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se
ottaa tykönsä minut.

Mark. 9, 36-37.


Rakas taivaallinen Isä !

Usein minä olen myös taivasalla tehnyt liiton
Sinun kanssasi ja sanonut ; Jos Sinä tahdot
olla minun Jumalani, niin minä tahdon olla
Sinun palvelijasi. 

Minä olen myös Sinulta rukoillut : Herra, kerää
luokseni lapsia, lukuisina kuin kastehelmet 
kedolla aamuruskon koittaessa. Sinä ole nöyrän
rukoukseni kuullut, rakas Herra Jumala. Sinä olet 
tehnyt minut siksi kanavaksi, jonka kautta Sinä olet 
antanut elämän veden kanavaksi, jonka kautta Sinä
olet antanut  elämän veden moneen muuhunkin sieluun.

Niin kauan Sinä olet antanut tämän siunauksen virran
vuotaa, ettei ole yhtään maanosaa, johon sitä ei olisi
virrannut. Niimpä annan sen yhä edelleen juosta, niin
että, samoinkuin maallinen vuolas virta yhtyy vielä
suurempaan, tämäkin siunaus jatkuisi kautta aikojen
hamaan maailman loppuun asti.

Usein olen ajatellut : milloin nämä lahjasi loppuvat ?
Mutta aina olen saanut kokea, mitä Sinusta
sanotaan : Sinä avaat laupiaan kätesi. Illalla levolle
mennessäni minulla on aina kuluneelta päivältä ollut
uusi kokemani siunaus muistossa, ja aamulla noustessani
olen taaskin nähnyt Sinut, rakas Jumala, molemmat
kädet antimia täynnä.

Sinun rakas Poikasi sanoo : Mitä ikinä te anotte Isältä
minun nimeeni, Hän antaa teille, ja taas: Isä, minä
tiedän, että minua aina kuulet.

Kun minä nyt rakkaan Poikasi nimessä olen Sinua 
rukoillut, niin minä uskon lujasti, että Sinä tahdot minua
kuulla ja olet kuullut.

Herra, minun Jumalani, minä jätän itseni ruumiineni
ja sieluileni Sinun käsiisi.

Amen.

( August Hermann Francke, 1663-1727 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti